Huiswerk

“Hoe gaat het met je huiswerk, Tim?”

Mam merkt waarschijnlijk ook dat dit niet van harte gaat.

“Ik heb geen zin meer, ik denk dat we er beter mee kunnen stoppen”.

Begrijp zelf überhaupt niet waarom ik eraan begonnen ben.

Met mam en Heidi heb ik vervolgens een flinke discussie. Zij zijn ervan overtuigd dat ik door moet gaan. Mam komt met het argument dat ik wel kan puzzelen, schaken en uren achter de computer kan zitten, waarom dan niet een half uurtje voor school werken? Omdat ik er geen zin in heb, omdat ik huiswerk haat!! Ik kan bovendien niet zeggen of ik er wel iets aan heb. Straks word ik niet beter en heb ik mijn laatste jaar huiswerk zitten maken!

Mam vindt dat ik ook aan de toekomst moet denken, maar het is moeilijk om aan de toekomst te denken als je elke dag alleen vandaag leeft. We spreken af dat ik in de loop van de dag iets ga doen aan mijn huiswerk.

Tegen de avond is mijn koorts gestegen naar 39,4 graden. Ik bel mam op om te zeggen dat ik het huiswerk morgen wel doe. Eindelijk eens een keer een goed excuus!

Leave a Reply

