Routine, routine

De routine zit er weer aardig in. Beide partijen lijken aan elkaar gewend geraakt. Ik heb me neergelegd bij de houding van het Radboud. Misschien is het maar beter ook op deze manier. Erger me wel aan sommige personeelsleden. Iedereen lijkt hier een stuk excentrieker. Vrouwen met mannennamen, die zich ook als mannen gedragen. Mannen die constant vragen of ze een zetpil moeten zetten. Voedselassistenten die zich raar gedragen. Achteraf zijn gekke acties vaak logisch en terug te voeren naar protocollen, maar het komt af en toe vreemd over.

Vrienden blijven langs komen. Het Radboud ligt dicht bij de NSG (mijn school) en van elk beetje ruimte in het rooster wordt gebruik (en misbruik) gemaakt om bij mij aan te wippen. Fijn, al dat leven om me heen. Erik is verliefd op de zaalassistente. Terecht, wat een lekker ding. Ik heb nog nooit moeite gehad met onderzoeken, maar toen zij me onderzocht, was ik blij dat ze niet rond mijn schaamstreek gecontroleerd heeft. Dat was verkeerd afgelopen. Jammer dat dit een van haar laatste dagen is.

Bouk en Iet komen ongeveer één keer in de week langs. Hoor van mam dat Bouk het er moeilijk mee heeft, moeite om zo gewoon mogelijk te leven. Het is ook niet makkelijk. Pap ook nog uit huis weg nu. Iet blijft er redelijk onder.

Bennie I. komt elke dinsdag of woensdag langs. De mentor van de klas. Een apart figuur, dat zie je meteen aan hem. Iele man, ronde bril, kalend. Bij zijn eerste bezoek probeerde hij met zijn handen de schuifdeuren open te trekken. Mam is hem gaan uitleggen dat daar knoppen voor zijn. In overleg met school hebben we afgesproken een aantal vakken te doen terwijl ik in het ziekenhuis lig. Ben komt me daarbij helpen.

Leave a Reply

