Laxeermiddel

Ik zit weer onder de uitslag. Hoofdpijn, koorts en snot. Met de kuur lijken de bijwerkingen erger te worden. Ik krijg een middeltje om mijn darmen aan de praat te houden. Een poeder dat in water opgelost moet worden. Een laxerend middel en ik krijg me een voorraad! Is dit een teken van God dat je zelfs in het ziekenhuis kan ouwehoeren? Dat het niet uitmaakt wie of wat je bent, maar dat grappen maken overal kan? Ja! Dat is het zeker. T, Pullie, Aap, Booy, Nach en Tjerk, allemaal krijgen ze een paar zakjes mee. Jongens maak er zoveel lol mee als je kunt!

In de middag krijg ik blauwe chemo door me heen. Uit angst door de vorige keer, bel ik mam of ze bij me wilt blijven. ‘s Avonds ben ik weer misselijk. Ik huil om de warmte die er niet is in dit ziekenhuis. Alles gebeurt met de grootste aandacht en wordt gedetailleerd uitgevoerd, maar lijkt bijna robotachtig. Waar is de menselijkheid?

Leave a Reply

