Tussen 2 vuren

Augustus 2001

Vannacht al meteen overgegeven. Ik ben misselijk, heb koorts en hoofdpijn. Ik mag deze keer dus al vanaf het begin aan de bak. De zaalarts denkt dat het komt door de antibiotica.

Dan volgt het stukje waar ik zo’n ontzettende hekel aan heb gekregen: röntgenfoto’s maken van de voorhoofdholtes. Daarna ben ik kapot en besluit dat het enige dat me kan helpen, slapen is. Op de een of andere manier kijk ik niet graag om me heen in deze kamer, wat een grauwe omgeving.

 

De weekenden lijken in het Radboud net zo druk als doordeweeks. De professionaliteit merk je in elk detail. Wat moet ik met mijn ouders en hun scheiding aan? De spanningen lopen op. Krijg van beide kanten dingen te horen. Soms ben ik zelfs het communicatiemiddel tussen die twee. Welke kant moet dit op? Pap is inmiddels het huis uit. Waarheen precies? Geen idee. Ons ‘gezin’ zou een mooi onderwerp zijn voor een psychologische studie. Vooral mam heeft steun nodig. Huilt ontzettend veel, voelt zich enorm gekwetst. Godverdomme, wat moet ik hiermee?! Moet ik dan een kant kiezen? Ik leef zo met mam mee. Van pap hoor ik er bijna niks over, blijft zo ogenschijnlijk koud eronder.

Leave a Reply

