Ruggenprik

Augustus 2001

Ook hier zal het personeel met mijn ochtendhumeur kennis moeten maken. Veel dingen gaan hier net iets anders dan in het CWZ. Hier prikt bijvoorbeeld het verpleegteam zelf bloed, terwijl er in het CWZ een speciale afdeling voor het prikken is. Ik heb een infuus in mijn rechterarm gekregen.Elke keer mijn rechterarm, de arm waar ik alles mee doe.

Om 12 uur start de chemo. Twee keer per 24 uur een hoge dosis chemo. In de middag komt de neuroloog een ruggenprik doen. Ik ben zenuwachtig, heb geen idee of dit pijnlijk gaat worden. Bovendien is het wéér in mijn rug, zodat ik niet kan meekijken. Er wordt wat vocht weggehaald en MTX ingespoten. Dit spul gaat de hersenen beschermen, ik probeer er maar niet teveel over na te denken. Het valt gelukkig allemaal mee met deze prik. Wel moet ik een uur plat blijven liggen. Ik slaap de hele middag.

Leave a Reply

