Augustus 2001.

Iet gaat voor het eerst naar de middelbare school vandaag. Ik heb vandaag een uitstapje met de klas. Mijn nieuwe mentor Benny I., was zo verrast dat ik aanwezig was, dat hij verder niks tegen me durfde te zeggen (of het niet eens doorhad).

De klas bestaat uit veel oude bekenden, in ieder geval weet 90% wat er aan de hand is. Na een uur uitleg, fietsen we naar de Ooij. Mijn conditie is weer zo goed dat ik makkelijk mee fiets tijdens dit klassenuitje. Bij een café in de Ooij lunchen we.

Ik heb moeite met alle wespen die om me heen vliegen, als ik iets niet wil is het gestoken worden door die geelzwarte pokkebeesten.

Ik blijf als laatste over met Tim, Pim, Inge en een paar andere mensen. We hebben een gezellige middag.

Eenmaal thuis staat Rob (de man van Noor en dus mijn oom) voor de deur met zijn motor.

Weer gaan we naar de Ooij, het is prachtig weer. Keihard scheuren we over een aantal Duitse wegen. We maken een paar foto’s met de motor. Tegen zes uur eten we in Berg en Dal bij een pannenkoekenrestaurant. Ik geniet van alles om me heen, de natuur, de motor, Rob met zijn grappen. We bespreken het leven. Heel serieus, maar soms ook lachend. Ben blij dat mijn laatste avond voor de volgende kuur zo loopt.

Eenmaal weer thuis ga ik met Nach en Tjerk wat voetballen. Dit is mijn laatste avond met hen buiten de deuren van het ziekenhuis. Hierna ben ik weer patiënt. Ik geniet waar het kan van mijn vrijheid.

Als ik thuis kom moet ik een brief schrijven aan de rechter waarin ik aangeef dat ik het eens ben met de omgangsregeling. Ik schrijf erbij dat ik het met de scheiding niet eens ben!

Het doet me pijn deze brief te schrijven, het doet me pijn dat ik ziek ben. Het is teveel voor een 15 jarige. Ik huil de hele avond. Als mam langs komt huil ik bij haar uit. Ze vertelt me dat ze trots op me is, dat ik moet knokken. Als ik terugkom zal alles anders zijn, is pap hier weg. Ik kom terug in een andere wereld.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

