Druk met ellende

Augustus 2001

Iedereen is druk met ellende: Bouk en Iet moeten bloedprikken voor het donorschap, ze hebben allebei ongeveer 25% kans om donor te kunnen worden. Mam en pap gaan naar de advocaat om hun scheiding uit te vechten.

Ik besluit naar de introductiedag van school te gaan. Zie een hoop bekende gezichten. Ik hang veel bij T. Ik vind het toch eng zo’n dag, maar bij hem voel ik me veilig.

Met Heid en haar familie bij opa gegeten. Voor de verandering hebben we een frietje gegeten. Ze blijven heerlijk. Een soort van laatste maaltijd voor ik weer het ziekenhuis in moet, ook al is dat pas over een paar dagen.

Met Bouk en Iet voetbal ik tegen Mick, Joey en Marcel. Marcel is de man van Heid, Mick en Joey, mijn neefjes. Ik ben redelijk fit merk ik. Marcel duwt me een paar keer de heg in, ik hou van zijn lompheid, ongeacht of ik ziek ben of niet, hij behandelt me altijd hetzelfde.

In de avond kijk ik nog eens rustig mijn boeken door. Ik weet het nog net zo niet. Ik zie mezelf niet in het ziekenhuis bezig met school, vooral omdat ik niet zeker ben van een positief einde. Straks heb ik allemaal dingen geleerd en ben ik een maand later dood!

Leave a Reply

