Kaketoe

Augustus 2001

Bouk is vannacht teruggekomen van vakantie en heeft het goed naar haar zin gehad. Pap is vandaag jarig en we brengen hem ontbijt op bed. Alles verloopt als ‘vanouds’, maar wat een rare situatie moet dit voor mam en pap allebei zijn.

Dr.McK belt of ik maandag twee buisjes bloed wil afgeven en vertelt dat op de CT-scan te zien is dat de chemo heeft aangeslagen. Eindelijk goed nieuws, ik huil tranen van opluchting!

In de avond gourmetten we. Nach eet mee en met zijn zessen is het druk aan tafel.

In de avond bouw ik een feestje met Tjerk en Nach om het goede nieuws van vandaag te vieren. We drinken een paar biertjes met pap en besluiten naar de ‘Kaketoe’ te gaan, waar het afscheidsfeest is voor de medewerkers van het bouwdorp. Niet dat wij gewenst zijn, maar we vallen gewoon binnen en weten ook nog consumptiebonnen van iemand af te snoepen. Nach baalt omdat zijn buurman er is. Die zit in de organisatie van het Bouwdorp. Tjerk en ik moeten er hard om lachen. Om 12 uur bel ik mam of de jongens kunnen blijven slapen. Aarzelend zegt mam dat het geen probleem is. Veo is er ook. Na een paar drankjes ben ik opeens aan het zoenen met haar. Goed bezig, denk ik bij mezelf. De avond is een complete chaos van zatte jongeren! Om 2 uur is het mooi geweest, tijd om naar huis te gaan.

De weg naar huis is een opstapeling van valpartijen, domme verhalen en discussies. Een normale rit naar huis dus. Thuis op mijn kamer breekt een grote discussie los. In het verleden is het niet altijd goed gegaan tussen Tjerk, Nach en mij. Waarom gebeurt dit altijd als iedereen dronken is? Morgen is iedereen het toch weer vergeten!

One thought on “Kaketoe

Leave a Reply

