Kinderbouwdorp

Augustus 2001

Ietje is terug van vakantie. Het zal niet makkelijk zijn hier weer binnen te vallen. Nacho is ook terug. Wat een figuur, heeft een paar desperado’tjes voor me meegenomen. Samen met Tjerk kijken we ‘Kevin & Perry go large’. Wat een geweldige film!

Op de Goffert achter ons is het kinderbouwdorp in volle gang. Elk jaar bouwen kinderen een week lang hutten. ‘s Avonds als iedereen naar huis is, houdt bewaking de boel goed in de gaten en heeft contact met de politie. Er wordt nogal eens een hut in de fik gezet. Iets verderop staat ook nog een circustent. Het bouwdorp wordt gesponsord door Super de Boer, die drie vlaggen op de hekken heeft hangen. Van die enorme spandoeken, groter dan onze kamers. Vorig jaar hadden we er een grote mond over dat we ooit één van die vlaggen zouden jatten. Dit jaar gaat het ervan komen, we bespreken met zijn drieën hoe we dit gaan doen. Donkere kleren aan en gaan.

We wachten tot het donker is en sluipen naar het dorp. Eén vlag hangt na ons deskundig onderzoek buiten het zicht van de beveiliging. Met de scharen die we hebben meegenomen, knippen we deze los van het hek. Volgens mij hoor ik honden, zaklampen schijnen overal en het circus maakt veel lawaai. Ik ben nerveus dat het misgaat, maar na het laatste stuk los geknipt te hebben, zetten we het lachend op een lopen. Gelukt! Trots komen Nach, Tjerk en ik met de vlag thuis. De rest van de avond kan de lol niet op, we hebben een ‘Superdeboervlag’. Ik ben duidelijk weer opgeknapt.

One thought on “Kinderbouwdorp

Leave a Reply

