Ziek zijn
Accepteren dat je doodgaat
Overleven en leven in bonustijd
Voor je gevoel is alles extra

Soms vergeet ik
Dat ik allang niet meer in bonustijd zit
Niet alles hoeft vandaag af
En niet alles op mijn lijst hoeft nu te gebeuren
Ik hoef niet vandaag een Boeddha te zijn
Sommige kansen zijn niet voor mij
En soms mag je in je eentje nostalgisch zijn

Er is ook nog wel een morgen
Na 15 jaar niet meer ziek zijn wordt dat langzaam duidelijk

Soms vraag ik me af waarom ik nog steeds zo veel relateer aan de periode
dat ik ziek was
Ik ben wel verder dan die periode toch?
En dan moet ik toch weer toegeven,
Ik kan mijn verleden niet vergeten
Ik kan er alleen vrede mee vinden
Elke keer opnieuw

En als ik dan stilsta
Bij wat ik heb en wat er is
Dan ben ik tevreden
Wat een geluk heb ik met mijn omgeving
Marjolein, mijn familie, mijn vrienden, mijn lichaam, mijn werk, mijn gedachtes, mijn gevoelens
Als ik dan stil sta ben ik er wel klaar voor

30 jaar, dag bonustijd

 

 

 

Leave a Reply

