CWZ – Radboud

Vandaag hebben we een afspraak bij Dr. McK in het Radboud. Mam en pap zijn allebei mee. Na een uur wachten zijn we aan de beurt. Voor me staat een lange, magere man. Zijn hele aura straalt uit dat hij een serieuze dokter is. Mijn eerste indruk is arrogant, professioneel en niet echt gezellig. Zijn witte jas lijkt hier meer te betekenen dan in het CWZ.

Alles wat in het CWZ gebeurd is, inclusief de kuren, wordt met de grond gelijk gemaakt. De spectaculaire regressie van de tumor in mijn hals wordt omschreven als ‘vanzelfsprekend’.

Bij Prednison is dat effect er altijd!

Dr. McK. wil eerst een CT-scan om te kijken of de kuren wel gewerkt hebben, misschien gaat de 3e kuur wel helemaal niet door!

Met verbazing luister ik naar het verhaal dat me voorgelegd wordt. Ik voel me alsof ik op mijn donder krijg omdat ik mijn werk niet goed gedaan heb, op die toon wordt er gepraat.

Er worden inhoudelijke vragen gesteld over de situatie voor mijn eerste kuur. Vragen die in het CWZ nooit zijn gesteld. Als ik dit aangeef krijg ik terug dat in het CWZ de dingen wat anders gaan dan in het Radboud. Dat is duidelijk te merken! Geen enkele positieve opmerking. Ook het protocol voor de 3e chemo ziet er hier anders uit.

De rit naar huis is ongemakkelijk. Niemand begrijpt wat er net gebeurd is. Ik vraag me stilletjes af of ik er op deze manier wel voor kan gaan.

Voordat ik ga slapen en een massage van mam krijg, hebben we het over vanmiddag. Mam vergelijkt de situatie:

Het Radboud en het CWZ, het is net NEC – Vitesse, die kankeren ook altijd op elkaar.

Mooie beeldspraak mam.

Augustus 2001

Leave a Reply

