Zweetpartij

Het weer is goed vandaag, zon! Helaas doe ik niet mee met het weer, ik voel me nog steeds slecht. Jammer. Ik had goede hoop na mijn zweetpartij van vannacht, maar de koorts stijgt weer vandaag.
Tjerk houdt me de hele middag bezig, ik ben zo blij dat hij er is. Ik merk dat de relatie met mijn maatjes begint te veranderen. Constant overlaad ik ze met verzoeken om langs te komen, op bezoek te komen. Ik neem veel, geef weinig. Het kan niet anders. Ik hoop dat de aandacht die ik krijg niet uit medelijden is.

Ik eet samen met mam. Bouk en Iet zijn met Mimi en opa Ton naar Burgers Zoo. Er gaat veel langs me heen.

Mark, een teamgenootje van me, komt avonds langs. Samen met Tjerk spelen we ons suf met competitiemanager. Mark heeft er veel ervaring mee en raadt ons aan ‘Chuck’s N Woko’ te kopen. Nooit van gehoord, maar de man kan inderdaad goed voetballen.

Als ik avonds uitgeput, ziek en onder het zweet op bed eindelijk lig weg te dommelen, wil mam de koorts opmeten. Slecht idee, ik sliep bijna. Ik kan mijn woede niet inhouden en gooi de thermometer naar de andere kant van de kamer. Geschokt en boos loopt ze weg.
Ik huil de rest van de avond. Ik bedoelde het niet zo, maar ik haat die thermometer en ik ging toch net slapen.
Pap komt even later met me praten, praat in op mijn geweten. Huilend bied ik mam mijn excuses aan. Het is teveel.

Juli 2001

Leave a Reply

