Vierdaagse intocht

Juli 2001

De Vierdaagse intocht op vrijdag. Voor het eerst, zolang als ik me kan herinneren, ben ik daar niet bij. Ik denk aan de dagen dat ik langs de Sint Annastraat zat om de intocht te volgen. Hele legers kwamen voorbij, soms een stukje meelopen. Wat zijn die mannen groot! Zo groot zal ik nooit worden dacht ik dan. Maar hier lig ik. Mijn eigen oorlog aan het vechten. Minstens net zo groot als de rest van die soldaten.

Nach gaat op vakantie vandaag naar het altijd zonnige La France. Dit zou ook mijn vakantie zijn, stond al een half jaar gepland. Tot de kanker. Plannen meteen afgezegd. Tranen lopen over mijn wang, van binnen huil ik nog veel harder. Ik wil ver weg van deze plaats, ver weg van deze situatie. Tranen elke keer als iemand op vakantie gaat.

Leave a Reply

