Simcity

Juli 2001

Mam heeft vandaag van de verpleging te horen gekregen hoe en wat met de 3e kuur. Dit wordt de ‘beenmergtransplantatiekuur’ en zal superzwaar zijn. Mam vindt dat ik moet weten hoe zwaar het wordt. Ik denk daar anders over. Ik onderga het wel. Als ik weet wat er gaat gebeuren, als ik kansen te horen krijg, dan ben ik bang dat het me beïnvloedt. Stiekem, heel stiekem ben ik echt wel benieuwd wat de statistieken zijn voor beenmergtransplantaties.

De kuur ziet er ongeveer zo uit:

  • 6 tot 8 weken opname op een isolatie- transplantatieafdeling
  • 6 dagen chemo
  • daarna volledige bestraling tot het bloedbeeld 0 is
  • 3 dagen daarna stamcelteruggave
  • 2 tot 3 weken dip
  • naar huis met leefregels en controles

De dokters gaan uit van een goede kans. Dat mag ik wel hopen ja!!

Ik breng veel tijd door achter de laptop. Spelletjes, veel spelletjes. 1 spelletje in bijzonder: Simcity. Het spel waarin je een stad moet bouwen en je burgers zo goed mogelijk moet laten leven. Om je te helpen zijn er adviseurs die weten wat de mensen willen. Dit is ‘Simcity’. Iedereen om me heen als adviseur, ik de burgemeester en mijn lichaam de mensen in mijn stad.

Tjerk is teruggekomen van zijn vakantie. Om 22.15 komt hij nog langs. Held! Ik heb hem gemist. Hij vertelt over zijn avonturen, ik ben blij dat hij er weer is.

Leave a Reply

