Dagen gaan voorbij

Juni 2001

Laatste dag van de chemo. Weer moet een nieuw infuus aangelegd worden, nu al de 4e. Mijn aderen zijn het zat en lijken zich te verstoppen in mijn lichaam. Aan alle kanten seintjes dat mijn lichaam niet wil, maar het moet wel.

Opa heeft een pakketje meegegeven aan mam. Er zit een motortje in met een briefje:

je weet dat ik het niet vergeten ben

Doelend op de scooter die hij me beloofd heeft als ik 16 word.Hij maakt me vanaf mijn 10e al lekker met deze belofte. Terwijl ik de motor vast heb, zie ik mezelf op de scooter scheuren.

Na het douchen met mam naar buiten. Het weer is zo mooi, de temperatuur zo lekker, maar eigenlijk trek ik het niet. Veel te weinig energie. Terug op de kamer ga ik bezweet op bed liggen. Ik voel me een oude man; ik wil tegen een bal schoppen, rennen, met gewichten slepen, maar ik kan het simpelweg niet.

Leave a Reply

