Om 5 uur in de trein naar huis vanuit Amsterdam. Onderweg snel nog even wat collega’s ge-appt en een aantal e-mails verstuurd. Er stonden nog wat actiepunten open die tijdens de treinrit naar huis mooi konden worden afgevinkt. Weer een dag voorbij!

De laatste weken werk ik zowel de heen- als terugrit om mijn zaakjes op orde te krijgen. 3 keer per week op en neer naar Amsterdam voor een portfoliomanagement klus bij Waternet, lekker dynamisch. Dit in combinatie met mijn werk bij Projectkompassie houdt me aardig bezig. Als mensen me tegenwoordig vragen hoe het gaat, antwoord ik: “Druk, maar wel goed druk!” De meest nietszeggende, Nederlandse opmerking. Nu gebruik ik hem ook, ik ben er zelf ingetrapt.

Na mijn e-mails, belletjes en andere acties ontspan ik. Vanavond eindelijk tijd voor rust, tijd om ‘Tricks of the mind’ van Derren Brown te lezen. Een absolute aanrader! Terwijl ik het boek uit mijn tas haal, herinner ik me het geheugenpaleis waar in het boek veel over gepraat wordt. Het geheugenpaleis valt als techniek onder ‘mnemoniek’ wat tot ergens in de jaren 1500 zelfs op Engelse scholen onderwezen werd. ‘Mnemoniek’ is de studie naar technieken ter verbetering van het geheugen. In het geheugenpaleis maak je letterlijk kamers waar je mentaal door heen kan wandelen. Vervolgens hang je beelden van zaken die je wilt onthouden aan de muren. Door overdreven, gekke beelden te kiezen voor je items onthoud je veel sneller en gemakkelijker.

Een dergelijk geheugenpaleis komt met alle drukte nu erg goed van pas. Ironisch genoeg doet het boek me denken aan de deadline die ik heb staan voor mijn blog. In mijn eigenhandig opgezette (en min of meer verplichte) blogstructuur binnen Projectkompassie ben ik nu namelijk zelf aan de beurt. Tegenwoordig kun je als organisatie niet meer zonder het delen van je content.

Als middelmatige time-manager had ik gepland om vanavond mijn blog uit te werken. Voor zover mijn plannen om te ontspannen. Ik vergeet bij mijn eigen timemanagement altijd rust en ontspanning mee te nemen in de planning. Soms kan ik mijn eigen slavendrijver zijn. Intenties om over het geheugenpaleis te schrijven, veranderen langzaam in een betoog over drukte, hoewel ik me nog zo voorgenomen had deze keer een zakelijk thema te kiezen met content waarbij het woord ‘Ik’ niet zo vaak gebezigd zou worden.

Gelukkig houden we wel van persoonlijke boodschappen bij Projectkompassie. We staan immers voor persoonlijke ontwikkeling en gaan aan de slag met onze passie. We maken ruimte voor het persoonlijke in ons gehele programma. In ons traineeship worden onze opleidingsdagen bijvoorbeeld bij de young professionals thuis gehouden. Daarnaast vinden onze management team vergaderingen avonds plaats bij de leden thuis, waarbij een hapje eten natuurlijk niet vergeten wordt. Kun je meteen je kook kunsten tonen. We geloven dat het ons sterker maakt om elkaar op die manier te kennen: we weten waar we op kunnen terugvallen.

Misschien heb jij ook wel een behoefte aan een omgeving waar je jezelf kunt ontwikkelen in een open, dynamische en persoonlijke omgeving. Misschien zit je nu niet op je plek of misschien studeer je binnenkort af en lijkt Projectkompassie een leuke organisatie. Dat komt goed uit! Vanaf mei zijn we weer op zoek naar nieuwe trainees die vanaf september aan willen sluiten in ons traineeship‘projectmanagement, leiderschap& ondernemerschap’. Mocht je interesse hebben, dan weet je me vast wel te vinden.

Leave a Reply

