Twanneke

Vandaag is onze BBQ en het is prachtig weer. T, Nacho, Tjerk, ik en een hoop Breezers. Na een half uur is de achtertuin al een zooi, samen met pap knallen we een champagnefles open. Vandaag ben ik niet ziek, vandaag ben ik net zo dronken als de rest. En dronken zijn we na een tijdje wel, tijd om dit kleine feestje ergens anders voort te zetten.

2001

In plaats van een plan, gaan we maar gewoon wat door de buurt lopen. Wat later besluiten we om een video te kijken van onze klas. Toen ik net ziek werd, hadden we als klas een opdracht om iets muzikaals uit te voeren bij muziekles. Ik hoefde dit niet meer te doen (is kanker toch nog ergens goed voor), maar de rest van de klas wel en helaas voor hun is dit ook nog eens opgenomen. De band ligt bij Joker thuis. Een klein probleem want zijn ouders zijn gescheiden, dus bij wie moeten we zijn? Gelukkig wonen ze niet ver uit elkaar.

T legt uit dat het makkelijker was toen Jokers ouders nog bij elkaar woonden. Ze heten namen Twan en Anekke. Als je vroeger bij Joker langs ging, kon je zeggen dat je langs Twanneke ging, dan had je namelijk 2 vliegen in één klap.

Videoband opgehaald en bekeken, tijd voor het volgende stomme plan. Voetballen bij de garages. Nuchter kan ik al geen bal raken, laat staan als ik gedronken heb. Na een paar minuten actie komen wat buurtjongeren ons vervelen. Iedereen van ons reageert uiterst intellectueel en laat zijn reet zien, waarna de jongeren inzien dat met ons niet te spotten valt!

Om 22:00 is het einde in zicht, mijn conditie kan het allemaal nog niet hebben. Topavond.

Leave a Reply

