Jeuk

Juni 2001

Jeuk, zo erg dat ik er wakker van word. Jeuk overal. Een blik onder de dekens, overal haar! Schaamhaar voornamelijk. Als ik héél voorzichtig opsta kan je het silhouet van mijn lichaam zien. In mijn eigen verbeelding ben ik breder dan ik hier op bed kan zien liggen. Dat ligt vast aan het bed.

Mam tekent, ze was onder de indruk van mijn verhaal over god en de tekening die ik nachts gemaakt heb. Ze is die tekening verder aan het uitwerken. Dr. v. T is tevreden omdat de tumor bijna weg is. Ik moet meer eten omdat ik teveel afval. Gek, ik eet me een ongeluk. Misschien het warme eten wat minder, maar als je voor de grap eens kijkt naar de stapel chips, snoep en wat allemaal nog niet meer, die op de tafel ligt dan zou ik in theorie flink moeten aankomen. Daarnaast eet ik behoorlijke stapels boterhammen.

Middags komen Tjerk, Nach en T toepen. Krijg te horen hoe het op school  was. Wederom niet bijzonder veel gemist. Om 5 uur komt mam terug met 2 bouwpakketten. Ik heb nooit ergens geduld voor gehad in het leven, als ik ergens op moet wachten word ik vervelend. Alleen voor een bouwpakket kan ik echt de tijd nemen.

Als pap avonds rond 8 uur ook vertrokken is bel ik met Suzan. Na weer een lang gesprek hebben we afgesproken dat ze morgen langskomt, deze keer in haar eentje. Ik begin aan het bouwpakket, ik knutsel een half uur. Ik voel me kalm, goed en genuanceerd. Buiten een mooie zonsondergang met in mijn achterhoofd de ‘date’ van morgen. Wie had dat gedacht, na anderhalve week voel ik me hier thuis.

Leave a Reply

