Ritme

juni 2001

Er is zowaar iets van ritme ontstaan in mijn eerste ziekenhuis periode, al is ‘periode’ een te groot woord. In grote lijnen komt het hierop neer:

  • 08:00 Ontbijt & dagelijkse onderzoekjes
    Het ontbijt wordt gebracht, er wordt bloed geprikt en bloeddruk gemeten. Daar krijg ik dan een berg pillen (8, variërend per dag) bij. Het ontbijt blijft staan tot ik uitgeslapen ben.
  • 09:00 Mam komt binnen
    Voor mij het sein dat ik nu echt wakker moet worden en mijn ontbijt moet opeten. Rustig douchen om vervolgens weer op bed te gaan liggen. Ik kijk tv, lees wat, praat met mam, game op de laptop, maak een tekening of ik knutsel wat met een bouwpakket.
  • 13:00 Familie op bezoek & lunch
    Meestal komen of Heid, Noor, Ine, opa Ton en Mimi Toos (opa en oma van pap zijn kant) mam even aflossen, zodat ze kan lunchen en zaken kan regelen. Ook mijn lunch komt om deze tijd. De warme maaltijd, die voor mij veel te vroeg komt, laat ik meestal staan.
  • 14:00 Mam komt terug
    Mam komt terug en heeft af en toe Ietje of Bouk mee. Cartoon Network heeft op dit tijdstip de beste series: I Am Weasel, Johnny Bravo, etc.
  • 18:00 Avondeten
    Boterhammen als avondeten. Soms met een frikandel, soms met een kroket. Die eet ik met veel plezier, meestal heb ik nog behoorlijk honger omdat ik in de middag niet warm eet. Pap komt om 18:00 langs. We praten wat, klooien wat achter de laptop of kijken wat op de tv.
  • 20:00 Vrienden komen binnen
    Meestal komen Nach, Tjerk en T langs rond dit tijdstip. Ouwehoeren, kaarten, computerspelletjes. Hun verhalen over dagelijkse dingen houden me in contact met de wereld.
  • 21:00 Avond
    Ik kijk een filmpje, bel met Suzan, mam, of anderen die mij bellen. Tegen een uur of 11 ben ik meestal redelijk moe. Het is lastig in slaap te vallen als je de hele dag op bed ligt, maar meestal lukt het aardig.
Leave a Reply

