De VVV-Bon, het bloemetje en het flesje wijn

VVV BON

Niets zegt ‘dank je wel’ zo goed als de vvv-bon.. Alhoewel het bosje bloemen of de fles wijn ook aardig in de buurt komen.

Komende weken mag ik weer lezingen geven, verhalen vertellen en uitweiden over verschillende thema’s: voor het RadboudUMCStichting CCC, onze eigen PKP- traineeship bootcamp en Project You. Ik mag voorlezen uit mijn boek, antwoorden geven op vragen van interviewers, kaders schetsen van onze traineeship en training geven in projectmanagement.

Voor groepen staan vind ik gelukkig leuk en ik verras mezelf gelukkig nog vaak genoeg met mijn eigen woorden om het interessant te houden.. Over een maand ben ik een paar bonnen, bloem en flessen wijn rijker.

Omdat we in de PKP-traineeship veel gebruik maken van trouwe professionals die het ook leuk vinden om kennis over te dragen mag ik zelf ook genoeg vvv-bonnen, bloemen en flesjes wijn uitdelen..

De eerste daarvan ging een paar weken geleden al naar Frederic Marcillaud voor een uitgebreide les in accountmanagement. Voorbereiding, voorbereiding, voorbereiding, zorg dat je weet met wie en welk bedrijf je om tafel zit of wil komen. Ik hoop dat mijn pretpakket Lachouffe een goede voorbereiding voor zijn ‘dank je wel’ was.

Uiteindelijk draait elke lezing, les, kennismaking, onderhandeling om voorbereiding.

In de praktijk zie je weinig voorbereiding. Slecht time-management (je dag helemaal vol-rammen) lijkt hiervoor een belangrijke reden. We zitten zo vol met overleggen, ontmoetingen en deadlines dat een goede voorbereiding schaars is. Zonde van de moeite en zonde van de tijd die we juist probeerden te besparen.

Succes is altijd afhankelijk van een nauwkeurige voorbereiding en zonder die voorbereiding is falen een feit.

“Confucius”

 

Leave a Reply

