Prachtige ogen

Als ik aan het ei in mijn nek voel (wat ik elke ochtend doe), is het echt een stuk kleiner! Dr. van T. vertelt dat er sprake is van een ‘spectaculaire regressie’. Opluchting, tot nu toe loopt het allemaal goed. De kuur is, op 2 ellendige dagen na, goed te doen.

Ergens vermaak ik me ook goed in het CWZ. Het is zomer, lekker weer, vrienden en familie die de hele dag langs komen..

Het mooie is, dat ik zelf, naast blijven leven, niet zoveel hoef te doen. Mensen om me heen bedenken wat er moet gebeuren, terwijl ik de hele dag praat of Cartoon Network kijk. Een geluk dat cartoons zo leuk zijn, anders waren het saaie ochtenden geweest!

Het infuus mag er ook nog eens af vandaag. Ik kan weer gaan en staan waar ik wil. Zolang mijn verzwakte lijf dat toelaat dan. En oh ja, de kamer af mét mondkapje vanwege de dip.

De diëtiste komt ook nog even langs. Het eten van het ziekenhuis trek ik echt niet. Blijkt dat je avonds gewoon dingen als kroketten en frikandellen kan krijgen. Nou, laten we dat dan maar doen.

Als Suzan langskomt kan de dag niet meer stuk. Ze komt samen met Mathijs langs, een teamgenoot en maatje van voetbal die zij ook kent. Ze hebben allebei een mondkapje voor. Mijn aandacht valt meteen op haar ogen, prachtig zijn ze. Ze kijken me alert en nieuwsgierig aan.Tijdens het gesprek let ik alleen op die 2 ogen. Als ze weer weg gaan, weet ik niet meer waar we over gepraat hebben.

Ik mag oefenen met het spuiten van Neupogen op een zandzakje. Marcel, een van de betere verplegers van de afdeling, laat zien hoe het moet. Ik probeer het zelf, ram de spuit het zandzakje in.

‘Als je het doet zoals jij, doe het nogal pijn, Tim

lacht Marcel. Nog maar even oefenen dan..

Leave a Reply

