Blijf bewegen

In het dorpje ten Noorden van Turijn (de magische stad), waar ik een tijd gewoond heb, in het noorden van Italië leefden ze volgens een belangrijke regel: Blijf bewegen, sta niet stil.

Ze bedoelden daarmee dat het beter was om er achter te komen dat een keuze niet de juiste was, dan geen keuze maken.

Anders gezegd: op een T-splitsing aangekomen weet je pas of je de juiste kant hebt gekozen als je links of rechts bent gegaan; Blijf je twijfelen en staan, dan zul je er niet achter komen.

Career-Crossroads

Mijn nieuwe visitekaartjes van ProjectKomPassie zijn binnen. Daar staat op de achterkant:

You win some, you learn some

Ok, eerlijk is eerlijk, het idee om een quote op visitekaartjes te zetten heb ik ordinair gejat van mijn maatjes bij ProjectYou, maar ze zullen het me vergeven.

Terug naar de quote: Iedereen onder de 30 (40? 50?) zou dit in zijn/haar achterhoofd moeten hebben als hij of zij zware uitdagingen voor zich krijgt. Het brengt namelijk meer synergie aan tussen onze houding en de externe omgeving.

Uiteindelijk zijn we op zoek naar ervaringen, soms win je en soms leer je alleen maar wat.

Mijn visitekaartjes hadden overigens een spelfout erin zitten. Meteen geleerd dat ik meer aandacht moet hebben voor definitieve versies.

winsomlearnsome

Leave a Reply

