Avond zon

Het wakker worden om 8 uur irriteert me verschrikkelijk. Ik kan het dan ook niet helpen om me af en toe af te reageren op het personeel. Ze durven in ieder geval mijn gordijnen niet meer open te maken. Mam wel, ze weet dat ik niet tegen haar in zal gaan.

De laatste chemo gaat er alweer doorheen, dan is het afwachten tot ik in de dip kom. De ‘dip’ houdt in dat alle weerstand weg is, dat het lichaam zich onvoldoende kan weren tegen infecties en bacteriën.

Dat is ook de hele reden dat ik niet naar huis mag: zodat ze me goed in de gaten kunnen houden. In het begin baalde ik hiervan, ik had liever thuis gelegen.. Maar, ergens is het een geruststellende gedachte, dat ze me goed in de gaten houden.

Avonds is pap er, speelt vooral spelletjes op mijn laptop. Mijn highscores haalt hij toch nooit in! Het zomerse weer buiten, de zwoele, warme avonden. Het maakt het allemaal wat dragelijker om hier te liggen. Als mam er overdag is, is de zon buiten. Zijn pap, Tjerk, Nacho en T er, dan is de mooie zomeravond er.

Eigenlijk lig ik wel goed hier.

Leave a Reply

