Wat zou liefde nu doen?

Op naar radiotherapie. Het lijkt niet op te houden. Onderzoek hier, onderzoek daar. Vandaag gaan Mam en Heid (tante) mee. Mag ik dan een dagje thuis blijven?

Dr. vd M. is een aardige man, niet echt een dokterstype. Haar in een scheiding, zacht in zijn woorden, Brabants.

De onderzoeken beginnen zich te herhalen, het wordt bijna saai. Een camera wordt in mijn keel geduwd, daarna eentje in mijn neus, het doet me weinig, ik raak gewend aan ziek zijn.

Bereid me voor op de aankomende eerste kuur, mentaal en fysiek. Ik geniet van mijn vrienden om me heen: Hoe nuchter sommige mensen kunnen blijven en hoe gespannen andere reageren.

Heid millimetert mijn haar, ik probeer te ontspannen, terwijl mijn mooie bos naar beneden dwarrelt. Het lijkt te zeggen:

“Dit is het T, het gaat gebeuren, no way back”

Ik heb geen idee wat me te wachten staat.

 

Leave a Reply

