Spirare

Inmiddels al weer anderhalf jaar geleden kwam ik terug uit Italië. 3 maanden lang had ik daar in een ‘spiritueel ecodorp’ gezeten Damanhur genaamd. Alhoewel dorp, het waren meer verschillende huizen in de regio. Mijn thuis in Italië lag aan de voet van een gebergte met in de verte de Alpen.

Omdat ik nog nooit buiten Nijmegen had gewoond waren er op zijn zachts gezegd meerdere dingen waar ik aan moest wennen. Die bergen op de achtergrond waren er geen van. Wat kan dat een mens goed doen: perspectief. De grijze brei waar we dagelijks in zitten in Nederland is daar nauwelijks te vinden.

In het kader van slechte timing kwam ik begin december terug naar Nederland. Als ik nog een keer op reis ga of een dergelijk avontuur aan ga, dan zorg ik dat ik of in de zomer of in de lente terugkom naar Nederland. Ik kwam vorig jaar thuis in kou, nattigheid en de nacht. Achteraf een zware periode: geen geld meer, op zoek naar werk, wennen aan Hollandse structuur en dan ook nog het weer, klimaat en seizoen.

Gelukkig zijn er altijd lichtpuntjes te vinden als je er naar op zoek gaat. Ik kwam er meerdere tegen: Inspirationshot, ProjectKomPassie en Hanny Kusters.

“Daar moet je echt eens mee gaan praten, die past zo goed bij je”

Na dat een keer of 4 aangehoord te hebben van verschillende vrienden besloot ik haar eens te benaderen. Toen ik haar ontmoette kreeg ik weer wat inspiratie in de voor mij barre winter, maar het was haar levensproject wat me is bijgebleven. Spirare, een plek waar leven, werk, leren en duurzaamheid bij elkaar komen. Ze was er al jaren mee bezig en als het moest kwamen daar nog jaren bij.

Dat is niet meer nodig want 1 april gaat het dan echt gebeuren: Spirare gaat van start!

“Na meer dan een jaar voorbereiding gaat Spirare op 1 april écht van start. Het huurcontract is getekend. De eerste ondernemers staan in de startblokken. De paviljoens zijn er klaar voor. Eerste mijlpaal is de opening van Talent Valley, een broedplaats voor talent. In de eerste plaats voor jong talent, want de eersten die de prachtige paviljoens van Spirare gaan bevolken zijn een aantal jongeren. In de sfeervolle campus gaat het bruisen van de inspirerende activiteiten: reken maar dat er gewerkt gaat worden bij Spirare. Gewerkt op een unieke, prikkelende manier die jong en oud in beweging krijgt. Want bij Spirare draait het maar om 1 ding: Ontwikkeling (met een hoofdletter). ”

Persbericht

Leave a Reply

