Beauty of water

InspirationshotBlog

logo

Begin januari begon de verhuizing. Na een maand voorbereiden en schoonmaken konden mijn vriendin en ik het nieuwe huis in. Nou ja, het nieuwe…; laten we zeggen het nieuwe oude huis. Het nieuwe oude huis was namelijk 40 jaar lang van een stel geweest. Deze mensen waren weer de ouders van een vriend van mijn vader, en mon ami moest het huis nú kwijt. Het stond namelijk al even leeg en dat was voor niemand leuk. Voor hem niet, voor de buren niet en het was ook niet wat het huis verdiende. Het huis, ons huis nu, heeft namelijk karakter. Dat karakter was door al het stof, de liters teer en de nicotine op de muren niet meer zo goed te zien. Inmiddels zijn er dozijnen vrienden langs geweest om dat karakter weer terug te brengen. Zo zorgt het nieuwe oude huisje voor een hoop dankbaarheid.

Sinds zaterdag is mijn dankbaarheid voor schoon water ook enorm. Ik besef me dat ik me niet genoeg besef hoe waardevol dat is. Van mijn vader kreeg ik namelijk een wasbak die hij over had en die een stuk mooier en moderner was dan de oude wasbak in de nieuwe logeerkamer. Het blijkt al met al nog niet zo makkelijk om oude koperen leidingen te vervangen, kwam ik achter. Na een slordige 6 uur proberen om de nieuwe wasbak aan te sluiten op de oude leidingen besloot ik om de handdoek in de ring te gooien. Of in ieder geval in de hoek waar de afvoer op uitkwam, die wilde namelijk niet ophouden met lekken.

Zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en woensdag hebben we niet kunnen douchen, afwassen, naar de wc gaan, drinken, de cavia’s te drinken geven, plantjes water geven, in bad gaan en tanden poetsen met ons eigen water. Nu de loodgieter langs is geweest stink ik weer wat minder en spoken twee dingen continu door mijn hoofd:

1. Zelf niet meer loodgieten.

2. Wat een voorrecht om schoon water te hebben.

Leave a Reply

