Genoeg zomer

Vandaag een CT-scan, waar die goed voor is weet ik niet, het zal wel, ik kan niet alles bijhouden. Ook maar doorgegeven dat ik van te voren mijn sperma wil laten opslaan. Daar was om gevraagd. Na een hoop gegrap, is het toch verstandiger om in ieder geval de mogelijkheid te  behouden om later kinderen te kunnen krijgen. De chemo maakt me hoogstwaarschijnlijk onvruchtbaar.

Naar school, naar voetbal, ik leg iedereen die het wil horen het verhaal uit. Elke keer leer ik zelf ook weer dingen. Volwassen worden, vandaag nog. Niet alleen voor mij, maar ook voor iedereen in de omgeving. Iedereen die huilt en het niet meer weet moet bij mij terecht kunnen.

Het is prachtig weer buiten. Bouk en Iet gaan met pap naar ‘Starmaker’. Hoe bedenk je het om dat leuk te vinden. Big-Brother met muziek. Avonds komen ze als buitenaardse wezentjes terug. Haarbanden in met hartjes op 2 spiraaltjes, net twee voelsprieten. Hoofd vol met namen van de groep, waar over 5 jaar niemand nog de naam van weet, cd gekocht, het kan niet op!

Ik eet met mam bij opa. Als ik ergens rust kan vinden is het bij hem. Mijn schuilplaats. Een simpel onderkomen, neergezet in de 2e wereldoorlog als noodwoning. Witte huisjes. Dunne muren, simpele indeling, maar zo knus, warm en op de 1 of andere manier altijd zonnig.

Na het eten stort ik in. Kan ik dit aan? Er komt zoveel op me af. 15 jaar, maar ik mag geen 15 zijn. Aan dat gevoel kan ik niet ontsnappen.

Leave a Reply

