Society 3.0

Op mijn Linkedin staat een samenvatting van mijn ‘wereld’ visie met betrekking tot werk:

Ik zie een wereld voor me, waarin we op verschillende manieren samenwerken, in verschillende samenstellingen. We werken als zelfstandigen, in tijdelijke organisaties, die bestaan zolang het project relevant is. Op deze manier ontmoeten we constant nieuwe mensen en leren we constant bij. Belangrijker nog, we leren ons aan te passen.

deze tekst heb ik natuurlijk volledig zelf verzonnen.. Ok, een beetje dan. Ok, misschien wel bijna geheel gekopieerd. Soms loop je tegen teksten aan die volledig beschrijven hoe je over onderwerpen denkt. De visie hierboven geeft aardig weer hoe we bij ProjectKomPassie de toekomst zien en proberen te creëren. Deze tekst kwam ik tegen in het boek Society 3.0 waar ik op gewezen werd via maatjes van YouBeDo. Soms kom je een boek tegen waar alles je aan aanspreekt. Werk is niet als

werk (het; o)1 het werken; arbeid: aan het werk gaan; te werk stellen werk geven 2 moeite, inspanning: werk van iets maken (veel) moeite voor iets doen

maar meer als

Het toevoegen van waarde

Lekker licht!

Society 3.0 praat over een ander waardesysteem in onze samenleving met behulp van sociale media en het internet en daarin mogen we allemaal ‘mee-maken’.  Laat dat nou lekker passen in de Participatiesamenleving

Leave a Reply

