Gewoon een ander jaar

12 jaar geleden werd ik ziek, het bleek kanker te zijn, klierkanker om precies te zijn. Zo makkelijk als ik dat nu zeg werd het me toen ook verteld. De zwaarste, maar stiekem toch ook een van de mooiste periodes uit mijn leven begon vrij rommelig. Mijn ouders hadden me de week ervoor verteld te gaan scheiden.  Dat het dan een zware periode is moge wel duidelijk zijn. Dat het mooi was heeft meerdere redenen.1 daarvan is de aard van emotie. Die heeft de neiging om te blijven hangen. Of ik nou lol of ellende heb: ik herinner het me, alleen al omdat het heftig is. Je blijft dus makkelijker hangen bij emotionele periodes. Het was mooi om nog een andere reden, maar daar gaan we het nu nog even niet over hebben.

Ik heb het al eerder geprobeerd: Het boek wat ik 6 jaar geleden over deze periode schreef online zetten (Nu moeten mensen het nog kopen voor 20 euro vanwege drukkosten en dat soort randzaken. Ergens is dat natuurlijk wel kool trouwens. Werk, wat ik grotendeels gemaakt heb, wordt gekocht!). Dat lukte me uiteindelijk door het in pdf vorm op 1 of andere louche site te zetten. Daar heb ik het toch ook maar weer snel vandaan gehaald. De virussen nog daar gelaten had de site niet de uitstraling die ik zocht en nog steeds zoek.

Met deze blog komt er een nieuwe poging, waarbij alle bladzijdes van “gewoon een ander jaar” 1 voor 1 geblogd worden. Met een beetje mazzel ook nog eens in een 2014 jas.  Spannend:)

Image

One thought on “Gewoon een ander jaar

Leave a Reply

